Çin'den ithal edilen içten yanmalı ve bazı hibrit motorlu otomobillerden alınan ilave gümrük vergisi oranı yüzde 40'tan yüzde 50'ye yükseltildi. Uzmanlar ise vergi artışının fiyatlara yakın zamanda yansıyabileceğini bildirdi.Ticaret Bakanlığı, araba pazarında ithalatın payının artması üzerine yerli üretimi ve yurt içi yatırımları desteklemek için haziran ayında Çin'den ithal içten yanmalı ve bazı hibrit araçlardan yüzde 40 ilave gümrük vergisi almaya başlamıştı.2024 yılının son gününde Resmi Gazete'de yayımlanan düzenlemeyle ise Çin menşeli benzinli ve hibrit otomobillere uygulanan ilave gümrük vergisi %40'tan %50'ye çıkarıldı. Plug-in hibrit (PHEV) olarak anlatım edilen şarj edilebilir hibrit araçlardan alınan ilave gümrük vergisi ise değiştirilmedi."Benzinli ve hibrit araçların maliyetleri artacak"Son yıllarda ithal model sayısındaki artış nedeniyle iç pazardaki yerli payının belirgin gerilediğini anlatım eden Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın da, "Özellikle Chery ve MG gibi Çinli araba markalarının Türkiye'deki fiyatlarını etkileyecektir. Yerli üretimin desteklenmesi ve iç pazardaki payının artırılması amacıyla alınan bu karar, Çin'den ithal edilen benzinli ve hibrit araçların maliyetlerini artıracaktır" değerlendirmesinde bulundu.Yalçın, düzenlemeye rağmen ithal model sayısının bu yıl da artmaya devam edeceğini ve yurt içi üretimin baskı altında kalmaya devam etmesini beklediğini söyledi.EBS Danışmanlık Genel Müdürü Erol Şahin ise söz konusu düzenlemeyi, yıl içinde Çin menşeli otomobillere yönelik başlayan vergi artışı politikasının bir devamı olarak değerlendirerek, "Yerli üretim araçların satışına destek sağlamak amacıyla içten yanmalı ve hibrit araçlar için getirilen yüzde 10’luk artış, ithal araçların fiyatlarını yükseltebilir" dedi.İLGİLİ HABEROtomotiv sektörünün 2025 yılından beklentisi ne yönde?: Toyota CEO’su Bozkurt yanıtladıOcak ayında asgari ücrete yapılacak artışın birçok sektör gibi otomotiv sektörü için de belirleyici faktörlerden biri olacağını belirten Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Ancak, her şeye rağmen Türkiye’deki mevcut nüfus ve mobilite ihtiyacı düşünüldüğünde, bundan sonraki dönemde pazarın 1 milyonun altına düşmesinin zor olduğunu öngörüyoruz.” dedi.
google.com, pub-4689883809714263, DIRECT, f08c47fec0942fa0